پشتیبانی تخفیف گذر: 09058571972
×
ورود

لطفا صبر کنید...

اهواز   (قهوه ترک آسیاب شده)

قهوه ترک آسیاب شده هر کیلو تا 10% تخفیف و مبلغ 180,000 به جای 200,000 تومان

10 %

تخفیف

180,000 تومان 200,000
1 خرید
مهلت خرید
ویژگی ها

  1. نوع قهوه: ترک
  2. بهترین قهوه رست شده
  3. بازگشت محصول در صورت نارضایتی

شرایط استفاده

بدون محدودیت خرید
هر بن تخفیف مختص یک نفر
امکان استفاده از لحظه خرید
  1. گارانتی بازگشت وجه تا ۷ روز - در صورت نارضایتی شما از محصولات
  2. پشتیبانی مداوم و منظم شبانه روزی - در تمام ساعت پاسخگوی شما هستیم
  3. بعد از خرید محصول با این شماره تماس بگیرید: 09058571972
توضیحات تکمیلی

قهوه ترک Turkish coffee نوعی قهوه نیست در واقع یکی از ده‌ها متد تهیه و دم‌آوری قهوه است. به روش‌های دیگری مانند اسپرسو، قهوه فرانسه و ... هم می توان اشاره کرد. البته در کشور ما به صورت عامیانه قهوه ترک را به عنوان قهوه ارمنی هم می شناسند. خب! برویم سر اصل موضوع، در حین دم کردن یک فنجان قهوه ترک باید کمی با حوصله باشید. برای تهیه نیاز به ابزاری به نام ایبریک یا جذوه یا قهوه جوش دارید. البته اگر این وسیله را ندارید و خیال خریدن آن را هم ندارید، می توانید برای تهیه قهوه تان از شیر داغ کن کمک بگیرید. برای درست کردن یک فنجان قهوه ترک به موارد زیر نیاز داریم:

طرز تهیه قهوه ترک:

قهوه آسیاب شده با ریزترین درجه برای هر نفر یک قاشق مربا خوری قوری مخصوص درست کردن قهوه ترک، ایبریک یا جذوه شکر و افزودنی‌های دیگر(اختیاری)

به ازای هر نفر یک قاشق مرباخوری پودر قهوه و کمی بیشتر از یک فنجان آب سرد(به این دلیل که بخشی از آب بخار می‌شود)، درون قهوه جوش بریزید

اگر قهوه‌تان را شیرین میل می کنید می‌توانید شکر را نیز در همین مرحله به قهوه اضافه کنید پس از افزودن قهوه و شکر و ترکیب آن با آب،حسابی آنها را مخلوط کنید تا قهوه به صورت کلوخ داخل قهوه جوش نماند. قهوه جوش را روی شعله ملایم گاز قرار دهید.

زمانی که قهوه جوش را روی شعله گذاشتید دیگر نه آن را تکان دهید و نه هم بزنید. پس از دقایقی (۳-۴ دقیقه) قهوه شروع به بالا آمدن می کند زمانی که حرکت قهوه به سمت بالا را دیدید اجازه دهید مقداری به سمت بالا حرکت کند. مثلا تا دهانه ایبریک و سپس آن را از روی شعله بردارید، می توانید قهوه را در فنجان بریزید و میل کنید اما حتما به این فوت و فن کوزه گری توجه کنید:

پس از برداشتن قهوه جوش از روی حرارت، قهوه را فورا در فنجان نریزید، بگذارید قهوه جوش کمی ساکن بماند، تا پودر قهوه ته نشین شود این کار کمک می کند که در نوشیدنی نهایی‌تان، پودر قهوه کمتری باقی بماند.

برای داشتن خامه قهوه یا کرما، پس از گذاشتن قهوه جوش بر روی حرارت، دیگر آن را بهم نزنید. یکی از نشانه های یک فنجان قهوه ترک خوب، فوم روی آن می باشد، البته فراموش نکنید وقتی فوم به وجود می آید که از آب سرد استفاده کرده باشید. آب سرد می تواند آب لوله کشی یا آب معدنی و یا آب دستگاه تصفیه باشد. منظور از آب سرد این است که قبل از ریختن آب روی پودر قهوه نباید آب گرم باشد. اگر فوم قهوه را دوست ندارید کمی بیشتر آن را روی گاز نگه دارید در این صورت قهوه ای با طعم یک دست و بدون فوم خواهید داشت. البته این نکته را خدمتتان بگویم که مرز بین قهوه ترک جوشیده و سوخته با قهوه ترک خوب و فوم دار کمتر از ده ثانیه است.

پرسش و پاسخ  


عضو وارد